Nutiseadmete kasutamine
Soovitused nutiseadmete targaks kasutamiseks
Nutiseadmed pakuvad noortele võimalusi õppida, otsida infot, suhelda ja teha palju muud, mis nende arengut toetab. Selleks, et nutivahendite kasutamine oleks õppimist ja heaolu toetav ega ohustaks tervist ja turvalisust, tuleb tähelepanu pöörata nii tegevuse sisule kui ka seadmetes veedetud ajale.
Lapsed veedavad koolis suure osa päevast, seetõttu on oluline, et koolis arutatakse koos õpilastega läbi nutiseadmete kasutamise põhimõtted ja tehakse ühised kokkulepped. Olles osalenud otsuste tegemises, tekib õpilastes tugevam seotus kokkulepete täitmisega, mistõttu järgitakse neid paremini ning kujuneb ühtlasi ka vastutus- ja kuuluvustunne.
Samuti on oluline lapsevanemate igakülgne toetus ning piiride kehtestamine kodus nutiseadmete kasutamiseks. Nutiseadmed on tänapäeva laste elu ja identiteedi oluline osa ja kõigil täiskasvanutel on ühine ülesanne laste digiseadmete kasutamist parimal võimalikul viisil toetada ning olla ka ise eeskujuks.
- TAI infomaterjal „Nutiseadmete kasutamine: soovitused haridusasutustele, lapsevanematele ja noortele“ käsitleb nutiseadmete kasutamist laiemalt, pakkudes teadusuuringutel ja rahvusvahelistel juhistel põhinevaid soovitusi laste ja noorte tervise, arengu ja heaolu toetamiseks. Soovitused toetavad laste ja noorte tervist, arengut ja heaolu ning sisaldavad praktilisi juhiseid teadlikumaks ja arukamaks digivahendite kasutamiseks. Infomaterjal on mõeldud toeks koolidele, lapsevanematele ja noortele ning põhinevad teadusuuringutel ja rahvusvahelistel juhistel.
- Haridus- ja Teadusministeeriumi ja Eesti Haridustehnoloogide Liidu juhend „Isiklike nutiseadmete kasutamise kokkulepete loomine koolis“ keskendub koolidele, pakkudes mõtteid, ideid ja näiteid, kuidas kooliperes üheskoos kokku leppida sobivaimates nutiseadmete kasutamise reeglites.