Liigu edasi põhisisu juurde
Sisukaart

Õpetajate sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arengut toetavate koolituste hindamise uuring

Uuring
Allalaadimine (PDF, 2.82 MB)

Uuringu eesmärk oli hinnata, milliseid sotsiaal-emotsionaalseid pädevusi Gordoni õpetajate kool ja Vaikuseminutite koolitusprogramm õpetajale arendavad, milline on nende mõju õpetajatööga seotud aspektidele ning suhetele õpilaste ja kolleegidega.

Mõju mõõtmiseks kohandati ja kasutati uuringus õpetajate sotsiaal-emotsionaalse pädevuse hindamisvahendit.

Võrdlusgrupiga katseuuringu tulemused näitasid, et õpetajate hinnangul aitasid mõlemad kursused statistiliselt olulisel määral kaasa sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arengule, eeskätt sotsiaalsete, enesejuhtimis- ja otsuselangetamise oskuste ning eneseteadlikkuse kasvule, kvalitatiivsed andmed toetasid tulemust. Emotsionaalse mõõtme edenemist uuring ei kinnitanud, mis võib olla seotud uuringu metoodika piirangutega.

opetajate_sotsiaal-emotsionaalse_padevuse_arengut_toetavate_koolituste_hindamise_uuring.pdf

Info

Aasta
2024
Väljaandja
Balti Uuringute Instituut
Autorid
Kats Kivistik, Mele Pesti, Liina Juuse, Marilyn Jurman, Maarja Käger