KiVa kiusamisvastane programm
          - 
              Loomisaasta
                2006–2009 (Soome); 2013 (Eesti I–II kooliastmele); 2018 (Eesti III kooliastmele)
 - Sihtgrupp noorem kooliiga (6-10 a), varane murdeiga (11-15 a)
 - Elluviimise keskkond haridusasutus
 - 
               Elluviijad
                kool, juhiste ja tööriistade toel
 - 
               Ennetustegevus sisaldab
                täiendusõpet ja juhendmaterjale, info- ja õppematerjale õpilastele, lapsevanematele ning kooli töötajatele, veebituge, seiret
 - Ennetustasand näidustatud ennetus, universaalne ennetus
 - 
               Märksõnad
                riskikäitumise ennetus, sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arendamine, väärkohtlemise ja vägivalla ennetus (sh kiusamine), vaimse tervise probleemide ennetus
 - 
               Eesmärk
                
kiusamise ennetamine, kiusamisest põhjustatud kahjude minimeerimine ja kiusujuhtumite lahendamine
 - Läbis Ennetuse teadusnõukogu hindamise 2022
 
Soovitud esmane mõju on kiusamise ohvriks ja kiusajaks olemise ärahoidmine ja vähenemine. Esmaste tulemusnäitajate* hindamisel toetutakse enese või teiste raporteeritud hinnangutele 9–24 kuud pärast tegevuse algust.
- Kaheksa uuringut üheksast, sh Eestis tehtud uuring näitas, et koolides, kus KiVa programmi ei rakendatud, oli kiusamise ohvreid statistiliselt oluliselt rohkem kui KiVa koolides. Programmi mõju ei näidanud üks uuring.
 - Kuus uuringut näitas statistiliselt olulist eneseraporteeritud kiusamise vähenemist KiVa koolides, võrreldes mitterakendavate koolidega.
 - Mitu uuringut näitas vastukäivaid tulemusi, kus esimeses kahes kooliastmes oli ennetustegevusel mõju, aga kolmandas kooliastmes seda ei leitud või leiti vaid ühe tulemusnäitaja puhul.
 
*Esmane tulemusnäitaja on ennetustegevuse mõju või toime uuringu peamine tulemusnäitaja.
Soovitud teisene mõju on vaimse tervise probleemide ärahoidmine ja vähenemine ning sotsiaal-emotsionaalse pädevuse suurenemine. Teiseste tulemusnäitajate* osas on mõju tõendatus nõrgem.
- Depressiooni osas ei leitud statistilist olulist erinevust Kiva programmi rakendavate ja mitterakendavate koolide vahel.
 - Ärevuse ja kooli heaolu osas on leitud statistiliselt oluline positiivne mõju.
 - Kiusamise ohvri suhtes empaatia tundmises on tulemused olnud uuringutes erisugused.
 
*Teisene tulemusnäitaja on muu tulemusnäitaja, mille vastu huvi tuntakse.
- Blueprints: "Promising" (1/3)
 - Xchange: "Likely to be beneficial" (5/6)
 - Kasvun tuki: "Strong documented effect" (5/5)
 
**Iga andmebaas kasutab erisugust hindamissüsteemi ja tasemeid.
Ettepanekud uurimiseks: hinnata tegevuse tulemuslikkust juhuslikustatud kontrolluuringuga Eestis, sest varasema uuringu metoodikas esines puudusi. Muu maailma tõendusmaterjal ei taga tõendatuse head taset Eestis. Kaaluda Eestis KiVa kulutõhususe hindamist.
Ettepanekud kasutamiseks: Ennetuse teadusnõukogu soovitab Eestis ennetustegevust kasutada, sest tagatud on ennetustegevuse kavakohane elluviimine ja regulaarne seire ning mõju on uuringutes hästi tõendatud.