Skip to content

Palju sina jood?

Kampaania

”Palju sina jood” on esimene suurem alkoholi liigtarvitamist ennetav kampaania Eestis.

Kampaania periood: 9.11.2009

Sihtrühm:

Kampaania oli suunatud täiskasvanud inimestele vanuses 25–45, kes võivad enesele teadvustamata ületada piire, kust alkoholitarvitamine muutub tervisele kahjulikuks ja ohtlikuks. Sihtrühm on oma eluga hästi toime tulevad inimesed, kuid alkoholil on nende elus suurem roll kui peaks. Selle sihtrühma puhul ei ole probleemiks mitte niivõrd purju joomine kui regulaarne alkoholitarbimine.

Kampaania eesmärk:

Kampaanial oli kaks eesmärki. Tahtsime avada Eesti ühiskonna silmi alkoholitarbimise olukorra suhtes Eestis ning ergutada ühiskondlikku arutelu alkoholi teemal. Teine eesmärk oli panna inimesi mõtlema oma alkoholi tarbimise harjumustele ning aidata neil enda suhet alkoholiga objektiivselt hinnata.

Sõnum:

Alkoholi liigtarvitamise vastane kampaania "Palju sina jood?" kutsub üles mõtlema enda alkoholitarbimise peale ja tarbitavaid alkoholi koguseid vähendama.

Kanalid ja materjalid:

Kampaania oluline osa oli veebilehekülg www.alkoinfo.ee. Inimesed said teha WHO poolt välja töötatud testi oma alkoholi tarbimise harjumuste mõõtmiseks. Alkoholi kalkulaatori abil sai arvutada kokku, kui palju absoluutset alkoholi on tarbitud ning võrrelda neid alkoholi tarbimise riskipiiridega. Kasutajaks registreerimisel on võimalik oma tarbimist pikaajaliselt jälgida.

Kampaania materjalid olid saadaval ka perearsti- ja hambaravikeskustes, töökohades ning neid levitati ka maakondlike tervisedendajate kaudu.

Kampaaniat rahastati Euroopa Sotsiaalfondi programmi "Tervislikke valikuid toetavad meetmed 2008–2009" raames.