Kampaaniad 2019

Back

06 JANUARY 2020

Turvaseksi kampaania „Võta kumm kaasa“

votakummkaasaTurvaseksiteemalise kampaaniaga tuletati täiskasvanutele meelde kondoomi kasutamise tähtsust. 

Viimane täiskasvanud rahvastiku tervisekäitumise uuring näitas, et kui kuni 35-aastaste meeste seas kasutavad juhusuhetes kondoomi veidi enam kui pooled, siis 35-44-aastastest kasutas juhupartneriga viimase 12 kuu jooksul alati kondoomi 39% ja ning üle 45-aastastest vaid 20%. Naiste seas on näitajad veel madalamad, 35-44-aastastest kasutas juhupartneriga viimase 12 kuu jooksul alati kondoomi 28% ja üle 45-aastastest vaid 14%. Mitte kunagi ei kasuta juhusuhetes kondoomi nende vanusegruppide meeste seas vastavalt 30% ja 57% ning naiste seas 49% ja 79%.

Kondoom kaitseb seksuaalsel teel levivate infektsioonide, sealhulgas HIV eest. Paarid ei tohiks loobuda kondoomist enne, kui nad on monogaamses püsisuhtes ning on end HIV ja teiste seksuaalsel teel levivate infektsioonide suhtes testinud.

Kampaania eesmärk: normaliseerida kondoomi kasutamist keskealiste ning vanemate naiste ja meeste hulgas.

Kampaania sõnum: „Võta kumm kaasa“ kutsus kondoomi alati kaasas kandma. Uue püsi- või juhusuhte puhul on kondoom ainus vahend, mis kaitseb seksuaalsel teel levivate infektsioonide, sealhulgas HIV eest. Paarid ei tohiks loobuda kondoomist enne, kui on monogaamses püsisuhtes ning on koos end HIV ja teiste seksuaalsel teel levivate infektsioonide suhtes testinud.

Sihtrühm: Kondoomi kasutamine on oluline igas vanuserühmas kuid see kampaania oli suunatud just 35+ inimestele, kes on oma elus uue partneri otsingul.
Eestis lahutatakse peaaegu pooled abielud ning vanuserühmas 35+ on hulk inimesi, kes ei ole kooselus. HIV on enam hakanud levima vanemas vanusegrupis, kus kondoomikasutus on noortega võrreldes märgatavalt madalam.

Kampaania aeg: 16.12-9.01.2019

Veebilehelt www.hiv.ee leiab nii eesti kui vene keeles kasulikku teavet, kuidas kondoomi kasutamise teemadel partneriga suhelda. Uuringud kinnitavad, et paarid, kes räägivad turvaseksist, kasutavad tõenäolisemalt ka kondoomi. Samuti saab veebilehel kontrollida oma teadmisi, kas tead millal kondoomi kasutada ja kas oskad kondoomi õigesti kasutada.

Kampaaniakanalid

  • Kanalite valiku puhul oli arvestatud, et oleks võimalikult täpselt sihitud partneriotsingul olevale sihtrühmale, kasutades muuhulgas ka tutvumisportaale.
  • Online meedia (bännerid ja videoklipid)
  • Printmeedia (ajakirjad ja nädalalehed)
  • Tasuta kondoomide jagamine ööklubides, baarides

Kampaania pressiteade