Kampaaniad 2019

Back

16 DECEMBER 2019

Hoolitse ka enda vajaduste eest, et olla rõõmsam lapsevanem

tasstyhiKampaanias juhitakse vanemate tähelepanu ka iseendale ning julgustatakse tegelema asjadega, mis muudavad neid rahulolevamaks.

Vanemaks olemine on tihti kurnav ja võib tekitada vanemas „tühja tassi” tunde. Seetõttu on sõnapaarist „Tass tühi?“ saanud ka kampaania peamine hüüdlause. Kampaaniaga sooviti julgustada lapsevanemaid mõtlema ka endale ja rohkem tegelema asjadega, mis nende tassi täidavad.

Osad lapsevanemad võivad pidada oma vajaduste eest hoolitsemist isekuseks, mida tehakse lapse arvelt, kuid tegelikult see ei ole nii. Kurnatud lapsevanem ei jaksa oma lapse eest hoolitseda nii, et see toetaks lapse arengut. Kui vanema tass on tühi, siis on ka süütenöör lühem ja võib juhtuda, et iga väiksemgi lapse jonn või partneri käitumine viib plahvatuseni. Kui vanema tass on täis, siis suudab ta probleeme tõhusamalt lahendada ja jaksab lapsele jagada piisavalt armastust ning tuge. Lapsevanema kui täiskasvanu ülesanne on hoolitseda n-ö oma tassi täitmise eest ja hoida oma paarisuhet.

Kampaania sihtrühmaks olid lapsevanemad ning kampaania kestis 18. novembrist 15. detsembrini. 

Kampaaniakanalid

Ajuteadlase Jaan Aru sõnul on inimesel oma kujutletava tassi täitmiseks vaja nelja peamist tegurit: und, liikumist ning aega iseenda ja oma lähedastega suhtlemise jaoks. Plaanide elluviimisel oli abiks lapsevanema nädalakava, mille sai alla laadida kampaanialehelt tarkvanem.ee/enda-vajadused/. Samuti sai kuulata jutusaateid Jaan Aruga.

Koostatud nädalakava testisid enda peal ning jagasid oma kogemusi ajakirjanik ja kolme lapse ema Merle Liivak, pereblogijatest lapsevanemad Rauno ja Anett Kutti (https://preggosaurusblog.wordpress.com/) ning blogija ja kolme lapse isa Henry Jakobson (a mida henry teeb https://amidahenryteeb.eu/).