Uudised

Tagasi

Uudis

20. MÄRTS 2016

Pühapäeval lõpetab südamenädala üle 70 liikumisürituse

Südamenädal lõpeb pühapäeval, 22. aprillil koos avalike liikumisüritustega 13 maakonnas. Erinevaid ettevõtmisi – jooks, kepikõnd, matk, rattasõit ja muu sarnane – on kokku üle 70.

Suurematest linnadest on pühapäeval liikumispäeva tähistamas Tallinn, Narva, Kohtla-Järve, Võru, Kuressaare, Haapsalu, Otepää, Rapla, Kunda, Jõgeva, Paide ja Kärdla. Maakonnasiseselt on enim üritusi pühapäeval Valgamaal, Jõgevamaal, Saaremaal, Ida-Virumaal ja Raplamaal.

Kõik maakondades toimuvad liikumispäeva „Sinu sammud loevad" ettevõtmised on koondatud Tervise Arengu Instituudi veebilehele Terviseinfo.ee.

Vähene liikumine, aga ka suitsetamine, alkoholi liigtarvitamine, ülekaal ning vähene puu- ja köögiviljade tarbimine, on peamised südamehaiguste riskitegurid.

Südametervisele teevad head ühtlase koormusega tegevused nagu kõndimine, matkamine, kepikõnd, jooks, jalgrattasõit, tantsimine, sõudmine, ujumine, vesiaeroobika, suusatamine, uisutamine ja rulluisutamine.

Olles regulaarselt aktiivne alaneb kõrgenenud vererõhk, väheneb „halva" ja suureneb „hea" kolesterooli tase, väheneb tromboosirisk, langeb kehakaal ning paraneb meeleolu. Lisaks paraneb suhkru ainevahetus, mis hoiab ära suhkruhaiguse tekke. Sobiva intensiivsusega kehaline koormus leevendab ka krooniliste haiguste vaevuseid ja võib vähendada ravimite, eriti uinutite ja antidepressantide, tarvitamise vajadust.

Euroopa Kardioloogide Seltsi „Terve südame valem" soovitab südame kaitsmiseks kolm kilomeetrit kõndi või 30 minutit ükskõik millist mõõdukat liikumist päevas. Südamehaiguste ennetamiseks on kõige olulisem liikumisharrastuse regulaarsus, mitte intensiivsus.

Südamenädalat tähistatakse sel aastal 20. koda.

Lisainfo:

Maris Jakobson, Tervise Arengu Instituudi avalike suhete nõunik, 659 3906, 5302 2737, maris.jakobson@tai.ee