Kampaaniad 2016

Tagasi

03. APRILL 2017

Aitäh, ema! Aitäh, isa!


aitahemaAitäh, ema! Aitäh, isa!" kampaania eesmärk on lükata edasi ja vähendada noorte alkoholitarvitamist. Võtmeküsimuseks on kodused kokkulepped alkoholitarvitamise kohta. Lapsevanemate tauniv hoiak ja kokkulepitud reeglid, mille kohaselt alkoholi enne täisealiseks saamist ei tarvitata, aitavad laste alkoholitarvitamist edasi lükata ja vähendada. Lisaks annab kampaania värskeimat infot alkoholi mõjust noorele ajule.


Kampaania on eelkõige suunatud 10-12-aastaste laste vanematele. See on vanus, mil noortel hakkavad tekkima esimesed kokkupuuted alkoholiga. Keskmiselt proovitakse alkoholi esimest korda 12,4 aasta vanuses. 11-aastaselt on alkoholi proovinud juba iga neljas noor ning 15-aastasena juba enamik noortest. Reegel on, et pärast proovimist jõutakse üsna kiiresti regulaarsema alkoholitarvitamise juurde.aitahisa

Noore organismi kasvamist ja arenemist silmas pidades peaks alkoholi proovimine ja tarvitamine algama võimalikult hilja. Mida varem noor alkoholi tarvitama hakkab, seda suurem on kahju tema füüsilisele ja vaimsele tervisele ning mõju edasisele elule. Alkohol pidurdab eesmise ajukoore arengut ja võib selles põhjustada püsivaid muutusi.
Uuringud näitavad, et alkoholi keelamine alaealistele ja kontroll selle kokkuleppe täitmise üle lükkab laste alkoholitarvitamist edasi ning isegi kui nad tarvitavad, siis teevad seda väiksemas koguses ja harvem. Need lapsed, kellele kodus alkoholi pakutakse, joovad ka väljaspool kodu rohkem.

Kampaania toimumise aeg: 10.10-06.11 ning 5.-18.12.2016

Loe ka kampaania pressiteadet

Kampaania materjalid

Teleklipid "Aitäh, isa!" ja "Aitäh, ema!"
Plakatid "Aitäh, ema!", "Aitäh, isa!" 
Õppevideod ja artiklid veebilehel tarkvanem.ee