Kampaaniad 2013

Tagasi

11. DETSEMBER 2015

Julge rääkida!

Julge raakida Kolmas kampaania seeriast "Kumm on seks" kutsub oma partneriga seksist ja seksuaaltervise teemadest julgemalt rääkima.

Kampaania sihtrühm on mehed ja naised vanuses 19-25. Selles vanuses   noortel kõige enam partnereid, sealhulgas kaitsmata vahekordi juhuslike partneritega ja võetakse ka kõige enam riske. Kuigi enamik noortest teab, et kondoom kaitseb HIV ja seksuaalsel teel levivate infektsioonide (STLI) eest, kasutatakse juhuvahekorras kondoomi vaid 50% juhtudest ja püsipartneriga 14% juhtudest. Probleemi olemasolu kinnitab ka STLI statistika, nakatunute osakaal on nimetatud vanuserühmas suurim.

Uuringute järgi on turvalise seksuaalkäitumise huvides väga oluline, et partnerid omavahel seksist ja kondoomi kasutamisest räägivad.  Paarid, kes räägivad seksist, kasutavad ka tõenäolisemalt kondoomi ja nende rahulolu oma seksuaaleluga on suurem.

Käesoleva kampaania kesksel kohal ongi partneritevahelise suhtlemise teema, sellest ka kampaania sõnum „Julge rääkida“. Kondoomi kasutamine on sageli seotud piinlikkustundega, eriti juhusuhetes. Sageli ei julgeta end piisavalt kehtestada ja kondoomi kasutamise teemat tõstatada. Kondoomi kasutamisega võib tekkida ka probleeme. Enamik kondoomi kasutamisega seotud probleeme on lahendatavad suhtlemisega olenemata sellest, kas tegu on püsisuhtega või ajutisemat laadi suhetega.

Kampaania eesmärgid:

  • teadvustada mõlema poole vastutust enda ja seksuaalpartneri kaitsmise eest STLI ja HIV eest, kasutades kondoomi alati, kui partnerid ei ole testitud
  • pakkuda abi ja nippe, kuidas muuta suhtlemine turvaseksi teemal lihtsamaks ja seksuaalelu seeläbi turvalisemaks

Kampaanialehele on loodud nippide osa, mis on abiks kondoomi teemal rääkimisel. Kampaania käigus loodi ka flirtimislausete rakendus, mis sisaldab ka ka kondoomi meeldetuletavaid sõnumeid.Veebilehel saab osaleda ka flirtimislausete võistlusel, kus parimad saavad auhinna.

Kampaania kanalid on telereklaam, välimeedia, printreklaam, internetireklaamid, samuti reklaamid ühistranspordis ning Ida-Virumaal ka reklaamid kinos ja kauplustes. Toetavateks tegevusteks teavitustöö rannajalgpalliüritustel, baarides ja ööklubides.

Kampaania toimub koostöös Eesti Seksuaaltervise Liiduga, kes pakub noortele tasuta nõustamist nii nõustamiskeskustes kui veebis aadressil amor.ee.

Kampaaniat rahastab Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfondi programmi "Tervislikke valikuid toetavad meetmed 2013-2014" raames ning see on osa Tervise Arengu Instituudi tegevuskavast HI-viiruse leviku ja kahju vähendamiseks.

Loe ka kampaania pressiteadet.

Kampaania materjalid

Plakatid

Veebileht http://suhtlus.hiv.ee/

Teleklipid:

Julge rääkida - kontor
Julge rääkida - kohvik

Vaata ka varasemaid kampaaniaid:

Kumm on seks (kevad 2011)
Kumm on seks (meestele; kevad 2012)