Kampaaniad 2012

Tagasi

31. JUULI 2013

Fiidi karu!

fiidi_karu_2012webscreenTervise Arengu Instituudi korraldatud kampaania „Fiidi karu" õpetab tervisliku toitumise põhimõtteid 12–16-aastastele noortele.

Laste ülekaalulisus on tõusutrendis paljudes arenenud riikides ja see kehtib ka Eesti kohta. Eestis oli 2010. aastal ülekaalulised või rasvunud 17% 11-15-aastastest poistest ja 11% samas vanuses tüdrukutest. 2006. aastal olid need tulemused vastavalt 12% ja 7%.

Noorte toitumisele on iseloomulik ohtrate suupistete ja magusate jookide tarbimine, mis sisaldavad reeglina palju soola/suhkrut, rasva ja lisaaineid, kuid vähe kiudaineid ning teisi kasulikke toitaineid. Liiga vähe tarbitakse puu- ja köögivilja, piima, kala. Noorte toitumist mõjutavad suurel määral perekonnast kaasa saadud tõekspidamised ja harjumused. Teadmised toitumise kohta on sageli vildakad – ei tunta tervisliku ja tasakaalustatud toitumise põhimõtteid, vaid teadmised pärinevad meediast ja sõpradelt kuuldud infokildudel.

Kampaania eesmärk oli mängulisel viisil suurendada noorte teadmisi tervisliku toitumise põhimõtetest, et see püüaks ka nende noorte tähelepanu, kes ise aktiivselt infot ei otsi. Kampaania ütles, et süüa tuleb vastavalt vajadusele, tarbida tuleb vajalikke toitaineid õiges vahekorras ning et mõõdukalt võib süüa kõike, mis maitseb ja et süüa tuleb mitmekesiselt.

Kõige olulisem kampaania kanal oli toitumine.ee juurde loodud kampaania veebileht. Veebilehe tutvustamiseks toimus bännerkampaania, samuti kaasati noori Facebooki kaudu. Erinevaid toitumise põhimõtteid tutvustatakse veebiklippide abil, mille tegelaseks on karu.

Kampaania toimus 29. oktoober - 11. november 2012.

Kampaania veebileht