Kampaaniad 2012

Tagasi

11. DETSEMBER 2015

Sööme ära!

soome_ara_2012_est_toomePuu- ja köögiviljade söömist edendav kampaania „Sööme ära!" tuletas meelde, et päevas tuleb süüa vähemalt 5 portsjonit ehk 5 peotäit puu- ja köögivilju ning kutsus üles aktsiooniga liituma, mille käigus selgitati välja kõige rohkem puu- ja köögivilju sööv paik Eestis.

Puu- ja köögiviljade söömine on üks tervisliku toitumise põhilistest näitajatest. Samas näitab Tervise Arengu Instituudi tellitud uuring, et soovitusliku viis ja enam portsjonit sööb igapäevaselt vaid 10% inimestest. 24% inimestest ei söö igapäevaselt üldse puu- ja köögivilju ning pooled Eesti inimestest (49%) söövad ainult ühe või kaks portsjonit puu- või köögivilju päevas.

Puu- ja köögiviljad sisaldavad palju vett, vitamiine, mineraalaineid, kiudaineid ja fütotoitaineid, mis aitavad vältida erinevaid haigusi. Need ained toimivad näiteks antioksüdantidena, suurendades organismi vastupanuvõimet ja toetades immuunsüsteemi, nad aitavad alandada vere kolesteroolitaset ning vererõhku, osadel ainetel on jällegi antibakteriaalsed omadused.

Kampaania eesmärk oli lisaks teadlikkuse tõstmisele pakkuda ka abi ja inspiratsiooni peotäite söömiseks. Kampaanias kutsuti üles liituma üleskutsega süüa ära iga päev viis peotäit puu- ja köögivilju ja osalema aktsioonis, mille käigus selgitati välja kõige rohkem puu- ja köögivilju sööv kodupaik Eestis. Võistluse võitis Kaiu vald Raplamaal.

Veebilehelt leidis põnevate puu- ja köögiviljaroogade retseptivideod kolmelt tuntud toiduvalmistajalt – inspiratsiooni pakkusid toidublogijad Ragne Värk ja Silja Luide ning restoran Mamo perenaine Margit Härma. Kampaanias lõid kaasa erinevad toitlustusasutused üle Eesti spetsiaalsete kampaaniapakkumistega. Tuge pakkusid kampaaniale ka kõik suuremad toidukaupluste ketid. Suuremate jaekettide köögiviljalettidesse olid paigaldatud ka Oilio väljapanekud, kust leidis vajalikud toorained ja õpetused salatikastmete valmistamiseks.

Pea kõigis maakondades pakuti kokanduskursusi ja viidi läbi retseptivõistlusi. Kampaaniale tähelepanu tõmbamiseks viidi läbi flashmob aktsioon Nõmme turul.

Kampaania kestis 17.09-09.10.2012 ning kampaaniat rahastati Euroopa Sotsiaalfondi programmist "Tervislikke valikuid toetavad meetmed 2012."

Loe ka kampaania pressiteadet.

Kampaania materjalid:

Välimeedia plakatid: Ita Ever ja Eve Kivi, Sergei Pareiko ja Sergei Terehhov, Anne Veski ja Tanja Mihhailova, Koit Toome ja Genka

Kampaaniaveeb

Raadioklipid mp3 1 2

Teleklipid

                        

Flashmob Nõmme turul