Kampaaniad 2012

Tagasi

11. DETSEMBER 2015

Kergem viis tervislikult toituda

kergem_viis_2012_a4_est_thumbTervise Arengu Instituut koos Eesti suuremate kauplusekettidega kutsus kõiki ka kevadel panema suuremat rõhku puu- ja köögiviljadele, et tervislikumalt ja kergemalt toituda. Kampaanias „Kergem viis tervislikult toituda" osalesid Selveri, Maxima, Prisma, Comarketi, Maksimarketi, Konsumi ning AjaO kauplused, et ergutada inimesi ostukohas valima rohkem puu- ja köögivilju.

Piisav hulk puu- ja köögivilju peaks toidulaual olema iga päev ja igal aastaajal. Just erinevad viljad on need, mis aitavad toiduvaliku hoida kevadiselt kerge ning nii tervise- kui figuurisõbraliku. Köögiviljad annavad vähe energiat, kuid see-eest sisaldavad palju vitamiine, mineraalaineid, kiudaineid, fütotoitaineid ja vett ning täidavad hästi kõhtu.

"Näiteks 500 grammi köögivilju annab umbes sama palju energiat kui 10 šokolaadikompvekki. Viimasest ei saa aga ainevahetuse toimimiseks ja ka kaalu alandamiseks vajalikke kiudaineid, vitamiine ja mineraalaineid," märkis kampaania tutvustuses meie toitumisekspert Tagli Pitsi.

Puu- ja köögiviljades sisalduvad aineid toimivad antioksüdantidena, toetavad inimese immuunsüsteemi, aitavad alandada vere kolesteroolitaset ning vererõhku, osadel ainetel on ka antibakteriaalsed omadused. Piisav kogus vilju aitab vältida kroonilisi haigusi ning ennetada haigestumist südame-veresoonkonnahaigustesse ja mõningatesse vähihaigusesse.

Puu- ja köögivilju tuleks iga päev süüa vähemalt 5 portsjonit. Üks portsjon on umbes 100 grammi ehk peotäis. Lisaks värsketele viljadele kuuluvad portsjonite arvestusse ka külmutatud, kuivatatud ja konserveeritud viljad ning mahlad, kuid eelistatud on siiski võimalikult värsked viljad, kus vitamiinide sisaldus kõige suurem. Samuti ei ole vahet, kas tarbida puu- ja köögivilju iseseisvalt või erinevate roogade koostises.

Hea tervise jaoks vajaliku koguse ehk 5 ja enam portsjonit puu- ja köögivilju päevas sööb vaid 10% inimestest ning veerand (24%) inimestest ei söö päevas üldse puu- ja köögivilju. Pooled (49%) inimesed söövad 1-2 portsjonit päevas. Samal ajal on Eestis kasvamas ülekaaluliste inimeste hulk, mis on ühelt poolt valede toitumisharjumuste (eelkõige rasva ja suhkru liigne tarbimine ja vähene puu- ja köögiviljade tarbimine) ning teisalt vähese liikumise (suurenenud TV vaatamise, arvuti taga istumise) tulemus.

Kampaania toimus 19. märtsist 1. aprillini. Lisaks kauplusepindadele hõlmas kampaania ka reklaame internetis ja raadios, samuti tehti Toitumine.ee veebilehele eraldi kampaanialeht.

Teavitust rahastas Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfond programmi "Tervislikke valikuid toetavad meetmed 2012" raames.

Loe kampaania pressiteadet. 

Kampaania materjalid

Plakat

Veebileht