Kampaaniad 2011

Tagasi

31. MÄRTS 2017

Iga jook jätab jälje

iga_jook_jatab_jalje_2011_est_thumbGAlkoholi liigtarvitamise vastane kampaania "Iga jook jätab jälje" räägib sellest, et ka pealtnäha mõõdukas alkoholitarvitamine avaldab aastate jooksul oma mõju. Kampaania on jätk 2010. aasta kampaaniale "Terviseks".

Kuigi üldine teadlikkus alkoholi kahjulikkusest on väga kõrge, ei nähta probleeme enda alkoholitarbimises. Probleemseks peetakse tarbimist, kus juuakse end purju ning millega võivad kaasneda kohesed sotsiaalsed probleemid ning ka vigastused ja õnnetused. Kuna kahjulikud tervisemõjud ei avaldu koheselt, vaid aastatepikkuse riskipiire ületava tarvitamise järel, võib nende seos alkoholitarvitamisega võib jääda märkamata.

Tervise Arengu Instituudi tellitud uuring näitab, et alkoholi tarbimise riskipiire hinnatakse üldjuhul märgatavalt madalamaks kui need on. Riskide tajumine on selgelt seotud ka joogi liigiga. Lahjasid alkohoolseid jooke peetakse vähem kahjulikumaks, viina peetakse selgelt kõige ohtlikumaks.

Teadlased on alkoholi seostanud kokku üle 60 erineva pika- või lühiajalise haiguse ja tervisehäirega, mis põhjustavad kas olulist elukvaliteedi langust või surma. Pikaajalise riskipiire ületava alkoholitarbimise tagajärjel suureneb risk tõsiste haiguste tekkeks. Nendest olulisimad on südame- ja veresoonkonna haigused, mis on kõige olulisemaks alkoholi liigtarbimise põhjustatud haiguste hulgas, lisaks vähk, maksa alkoholtõbi ja vaimse tervise häired.

Suurema osa haiguste või seisundite korral on kahjud kumulatiivsed ja on seotud tarbitud kogustega – mida rohkem ja sagedamini alkoholi tarbitakse, seda suurem on risk. Kui alkoholi liigtarvitaja vähendab alkoholi tarvitamist või lõpetab tarbimise, hakkab haiguste risk vähenema.

Kampaania sihtrühm oli täiskasvanud vanuses 25-45, kes joovad rohkem kui soovituslikud piirmäärad ette näevad. Nende probleem on regulaarne alkoholi tarbimine, mitte tingimata purjujoomise eesmärgiga.

Kampaania kanalid olid telereklaam, välimeedia, internetireklaam, kampaania sõnumit levitati ka kauplustes, bussides, taaraautomaatidel. Kampaania jaoks loodi internetilahendus "Napsuvalve", mis võimaldas hoida oma sõpru või lähedasi liigse alkoholitarbimise eest. Infomaterjalid olid saadaval perearstide juures, töökohtades ning maakondlike tervisedendajate juures.

Kampaaniat rahastati Euroopa Sotsiaalfondi programmi "Tervislikke valikuid toetavad meetmed 2010-2011" raames.

Kampaania toimus ajavahemikul 07.11.-04.12.2011.

Loe kampaania pressiteadet

Kampaania materjalid

Plakatid

Teleklipid "Long drink", "Õlu", "Viin"