Kampaaniad 2011

Tagasi

11. DETSEMBER 2015

Kumm on seks

kummonseks_2011_est_thumbKampaania „Kumm on seks" eesmärk on panna noori naisi enam mõtlema ja hoolima oma seksuaaltervisest ning motiveerida neid ise kondoome kaasas kandma ning nõudes nende kasutamist vahekorras.

Kampaania sihtgrupp on noored naised vanuses 18-25. See on periood kooli lõpetamise ja perekonna loomise vahel. Selles vanuses on noortel kõige enam partnereid, sealhulgas kaitsmata vahekordi juhuslike partneritega.

Noorte teadlikkus sellest, et kondoom kaitseb seksuaalsel teel levivate infektsioonide sealhulgas HIV) eest, on tänu pidevale teavitustööle aasta-aastalt suurenenud ja tänaseks teavad seda praktiliselt kõik. Kondoomi kasutamisse suhtutakse valdavalt positiivselt. Kondoomi kasutamine on aastate jooksul oluliselt küll pidevalt paranenud, kuid jääb siiski ebapiisavaks.

Tervise Arengu Instituudi uuringu andmetel kasutab 19-24-aastastest noortest juhuvahekorras kondoomi 50% ja püsipartneriga 14%. Kondoome kannab kaasas enamasti kaasas 37% noortest, sealhulgas noormehed (41%) teevad seda oluliselt sagedamini kui tüdrukud (18%).

Kondoomi mittekasutamise põhjuseid on erinevaid. Sagedasemaks on usaldus partnerit vastu ja usk, et minuga ei juhtu midagi. Levinud on ka arvamus, et kondoom on ebamugav ja kasutab mõnutunnet. Kondoome peetakse ka liiga kalliteks. 

Kondoomi kasutamise teema tõstatamine juhusuhetes ja see võib olla piinlik, mistõttu kondoom võib jääda kasutamata. Kampaania naistele suunatud sõnum oligi see, et naised julgeksid ise kondoomikasutamist nõuda ja sellega oma tervise eest hoolt kanda.

Kampaania sõnumit levitati teleklippidega, välilmeedias, internetis ning hiv.ee kampaanialehel sai saata oma arvamust selle kohta, miks kondoom on lahe.

Kampaaniat rahastati Euroopa Sotsiaalfondi programmi "Tervislikke valikuid toetavad meetmed 2010-2011" raames.

Loe kampaania pressiteadet.

Kampaania materjalid

Välimeedia plakatid: piilarid ja bussipeatused

Teleklipp